porno.com
الرئيسية » أخبار » “السيسي” للمحافظين: من لا يستطيع أن يحقق الأمن والانضباط ينسحب

“السيسي” للمحافظين: من لا يستطيع أن يحقق الأمن والانضباط ينسحب

#الدولة_الآن

متابعةتريزا حشمت

جدد الرئيس عبد الفتاح السيسي تأكيده على مضي الدولة فى تنفيذ القانون والقرارت المتعلقة بمخالفات البناء سواء على الأراضي الزراعية أو التصاريح المخالفة، موجها المحافظين ومديرى الأمن بالمحافظات بتحقيق الانضباط وتنفيذ القانون فى هذا الشأن، مشددا على أن هذا تكليف وتحدى واختبار للحكومة.

وقال السيسي، خلال افتتاحه عددا من المشروعات التنموية فى محافظة الإسكندرية، اليوم السبت “بقول للمحافظين من لا يستطيع أن يحقق الأمن والانضباط ينسحب وكذلك مديرى الأمن قولى بصراحة أنا مش هقدر والسلام عليكم، اللى مش حيقدر يشتغل معانا لصالح الدولة يسيبها وأنا هحترم رغبته وأنا بتكلم وكل الناس سمعانى”.

وشدد الرئيس السيسي على أنه لن يسمح بضياع البلد.. قائلا “لو الأمر لزم أن الجيش ينزل كل قرى مصر..عشان تعرفوا بتألم واتعذب وأنا بشوف بلدى بتقطع حتت.. بقينا إحنا أعدى أعاديها مش اللى بيعملوا الارهاب..النهاردة وأنا جاى بالطيارة مازال فى ناس بتتعدى وتبنى، فى إيه؟ بتعملو كدا ليه؟ حجم الطلب على المبانى بالطريقة دى يعنى؟”.

وتابع غاضبا ” خلينا نصلح اللى احنا فيه، ونحافظ على المتاح من أرضنا، أنا شايف حرم الترعة وانا من فوق (الطيارة) بشوف العجب اللى بيتعمل فى بلدنا كفاية..لو سمحتوا متخربوش بلدكم والله العظيم ده خراب للدولة وما حدش بيعمل كدا، الأمر لله ثم لينا كلنا.. آن الأوان لتقنين الأوضاع، ونشوف الحكاية ونخلص، ومنحنا صلاحيات كبيرة للمحافظين”.

x

‎قد يُعجبك أيضاً

خلال تواجده في چنيف .. وزير الخارجية يلتقي مع رئيسة اللجنة الدولية للصليب الأحمر

#الدولة_الآن كتب:محمد شاكر التقي السيد “سامح شكري” وزير الخارجية المصرية اليوم الاثنين “٢٦” فبراير ، ...

youporn